| Świece zapłonowe z niską liczbą wyróżnika wartości cieplnej ("gorące" świece) np. FE45P. Długi stożek izolatora przyjmuje stosunkowo dużą ilość ciepła przy utrudnionym jego odprowadzaniu. Zastosowanie: silniki nie wysilone z dobrym chłodzeniem oraz wyeksploatowane. |
Świece zapłonowe ze średnią liczbą wyróżnika wartości cieplnej np. FE65P. Stożek izolatora jest krótszy niż przy świecach "gorących". W świecach tych występują najkorzystniejsze warunki przepływu przejętego ciepła przez stożek. Zastosowanie: ze względu na swoje zalety najczęściej stosowane są we wszystkich typach silników. | |
Świece zapłonowe z wysoką liczbą wyróżnika wartości cieplnej ("zimne" świece) np. FE155P. Krótki stożek izolatora przyjmuje stosunkowo małe ilości ciepła przy dobrym jego odprowadzaniu. Wadą tych świec jest ich podatność na "zarzucanie" podczas rozruchu zimnego silnika. Zastosowanie: silniki wysilone, najczęsciej chłodzone powietrzem oraz silniki motocyklowe. |